dimecres, 30 de març del 2011

Oferta d’activitats i serveis dels Centres Oberts


a) Informació i orientació (infant i famílies).

Els centres de la xarxa porten a terme la valoració, l’assessorament i la planificació de l’atenció a l’infant (PEI) així com treballen coordinadament amb els diferents agents: l’escola, els serveis socials, etc.

En relació al treball social amb les famílies la majoria esmenta que aquest treball és fa d’una forma informal, com a part del procés de treball amb l’infant, erò hi ha consens en assenyalar la seva importància.

b) Seguiment escolar i reforç de coneixements

Tots els centres oberts de la xarxa fan activitats seguiment escolar i al reforç . Es el servei més sol·licitat per les famílies

Des dels Centres Oberts s’apunta que la diversitat d’escoles, ritmes de treball i continguts educatius sovint fa difícil una intervenció . En aquest sentit s’apunta la necessitat de millorar la seva articulació i coordinació a nivell territorial. (Els Pactes Territorials i els Plans Educatius d’entorn)

Pel que fa a l’ús d’aules especifiques com informàtica etc. esmentar que hi ha centres com l’Adsis del Carmel que tenen un Punt Òmnia en les seves mateixes instal·lacions i per tant, els adolescents en fan un ús regular. Altres centres utilitzen els punts d’informàtica que tenen en els barris (a la xarxa de biblioteques públiques, etc.).

C) Servei d’activitats de lleure: jocs, tallers, sortides, etc.

Tots els centres de la xarxa desenvolupa com a instrument educatiu activitats lúdiques de lleure com per exemple sortides, jocs, tallers amb els infants i adolescents

D) Suport a les famílies

Les activitats per fomentar la participació i la implicació dels pares (per exemple sortides compartides, foment de l’autoorganització dels pares etc.) així com les actuacions formatives per a millorar les capacitats parentals només ho porten a terme, formalment 4 dels deu centres estudiats, tot i que hi ha consens en destacar la seva importància i la seva dificultat.

En relació als serveis complementaris que cobrien o compensaven dèficits importants (–esmorzar, dutxes, etc. ) hem de destacar que progressivament, en la mesura que altres entitats i serveis –pe les escoles els han anat incorporant en la seva oferta (peracollida a l’escola, ) els han deixat de prestar. Només en un centre es fa el servei de dutxes i bugaderia i s’utilitza de forma molt puntual.

Els servei berenar és el més utilitzat pels centres (5 dels 10). Pel que fa al servei d’acompanyament a l’escola i el servei de recollida dels menors el realitzen 3 dels 10 centres estudiats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada